Moje poprvé s Formulí E
Tenhle víkend se poprvé jela Formule E, jak už název napovídá , tak jde o formule na elektriku , vlastně baterie. Jakožto to člověku od mala zajímajícího se o motorsporty mě tenhle nástup sérií co má v názvu E celkem odpuzuje . Motorsport vždycky smrděl a nebyl ekologickej, to k tomu patřilo a najednou se sem cpe eko budoucnost . Děsivá představa . Nicméně nic jinýho než sledovat Formuli E mě ani nezbývalo . Po krátkým ,ale o to intenzivnějším románku se sérií DTM , kterou jsem začala sledovat víceméně proto, že v době korony se jelo z motorsportu snad jen tohle a jo , jednalo se o auta, což dřív pro mě motorkářku bylo pro nemyslitelný , mě vlastně nic jinýho nezbývalo , než se obrátit k úhlavnímu nepříteli . DTM mezitím úplně zaniklo a protože jsem si tam našla svoje oblíbence a nechtěla jsem je opustit , musela jsem se vydat cestou jako oni .
Ještě před sezonou jsem si našla videa na youtube jsem si našla video, jak vlastně takovej závod vypadá . No, moc mě to nerozjásalo . Pro mě naprosto hrozná věc je zvuk , jestli se tomu zvuk dá říkat . Je to jako zubní vrtačka u zubaře , takže tohle se na závody fakt nehodí , nicméně jsem se rozhodla,že tomu dam šanci . První závod se kvůli koroně v lednu nejel , takže jsem tenhle víkend měla svou premiéru .
První nová věc pro mě je hlasování pro jezdce , věc zvaná FanBoost kdy první 3 dostanou na několik vteřin do formule víc energie . Neptejte se mi, jestli je to pravda , já jsem vůči tomu skeptická a vidim v tom jen tahák na fanoušky , nicméně asi to funguje, protože jezdci o to před závodem dost škemrají , aby jim lidi poslali hlas . Tak jsem poslala a dostala jsem ještě slevu 15 % na věci z fan shopu . Sice to nevyužiju ,ale dobrej způsob jak přinutit lidi hlasovat . Další věc je ta, že se mi zdá , že vyhrávají furt ty samý jezdci , to jest ti, který jsou nejznámější nebo jim to nejvíc jde , takže pokud hlasujete pro někoho jinýho, stejně mu tim nepomůžete . A v neposlední řadě ,jestli vážně můžou fanoušci ovlivnit závod , že má někdo víc šťávy než jinej , moc regulérní to asi nebude .Jede se to letos už 7 rok,věděla jsem to, ale vyhýbala jsem se tomu jako čert kříži . Ostatně stejně jako E serii silničních motorek , aby toho nebylo málo, tak letos z formule E udělali regulérní mistrovství světa . Jakože cože.
Posílala jsem hlasy Renému Rastovi , ovšem taky ostatním Z DTM , který tam jsou , jsem hrozně měkká . Koukala jsem se na kvalifikaci , kde nemůžou jet na plnej výkon . Co mě zarazilo,že pokud je nějaká nehoda , vyrazí na trať safety car - jak jinak než taky E a povětšinou neuhne až do konce , třeba tam krouží i 15 minut , takže zbytek je naprosto o ničem . Mohla jsem doufat, že v závodě to bude jiný . Mohla .
Já nevim , prostě to bylo divný , sice už mohli jet rychleji, ale žádnej vodvaz to teda nebyl . Mě se hned vybavily autíčka na pouti , podobnej zvuk a když někdo naboural tak to ani skoro nebylo slyšet , takový nijaký . Zato safety car vyjede hned, čas závodu se nezastavuje a opruzuje tam hodně dlouho , během toho se nesmí samozřejmě předjíždět , takže pokud máte tu smůlu ,že je dokonce závodu víc jak 10 minut a máte safety car , už se prakticky nemůžete stihnout posunout . Jako se to stalo Renému , byl na bedně , pak 4 a díky SF už to pak do konce nestačil . Tohle nechápu , všude jinde safety car jede pár kol a v celkem rychlým tempu ,ale tady si jede klidně 10 minut a jako by se nic nestalo a nedejbože když se něco stane víckrát , to se pak ze 45 minut čistýho závodu jede asi tak desetina . To mě dost vadí .Ale ten zvuk, ten zvuk mě hodně irituje. .Druhej závod jsem se už dívala totálně bez zvuku a bylo to fajn .
Taky je na trati taková mřížka , což jsem pochopila jako dobívání tý formule .A vůbec . Může se stát,že taky nedojedou, protože se prostě vybijou , takže musí jet tak , asi si to správně rozvrhli a často zůstanou stát hned za cílovou čárou . Mam z toho rozporuplný pocity , jako je fajn je zase vidět aspoň někde na trati, když už není nic jinýho , ale něco mi tam chybí , není to ono , přijde mi to jako motokáry a ne nějakej vážnej šampionát . Jediný plus jsou tratě přímo ve městě , i když teď se jelo v noci . Je to zas něco jinýho než automotodromy . Myslim si,že všichni tam mají na víc než se zahazovat s tímhle . I když ty série E jsou teď na vzestupu a je to teď to nejnovější . Naprosto chápu,že dostat k tomu fanoušky odkojený benzínem je hodně těžký a naprosto chápu ty, co to nikdy nepřijmou . Myslim si,že valná většina lidí to má jako já - začali to sledovat , protože ten nebo ten jezdec tam přišel z jiný série , tak aby neztratili kontakt . Sami by to sledovat asi nezačali . Nicméně , musíme se smířit s tim,že tohle je budoucnost motorsportu, bohužel. Obrovský bohužel . Možná si nakonec zvyknu, ale spíš to budu jen tolerovat a budu ráda ,že můžu toho "svýho " vůbec někde vidět .Jako to má s velkou pravděpodobností i ta většina.
PS : na svým předchozím blogu jsem psala, jak je mým snem , aby na mě na Instagramu zareagoval René Rast , už se tak stalo, olajkoval mi komentář , takže jsem spokojená . A bylo v souvislosti s formulí E. Svůj postoj si můžu každopádně v klidu promyslet , neb nám času dost . Nedobrovolně jsem na 3 týdny teď u rodičů . Nic jinýho my nezbejvá. Tam, kde bydlim je jinej okres , nemam tam trvalý bydliště a prokazovat se nájemní smlouvou nebo tak fakt nechci . Do práce taky nechodim, takže mě město vlastně nepotřebuje a jak jsem četla i tam je problém s hranicema přímo ve městě kolem Globusu , kam jezdí moje část města nakupovat a nic jinýho v okolí tam není . A to jsem si myslela, že lockdownem se znevýhodňujou vždycky malý obce , třeba právě ty , kde mam teď azyl , jak je vidět , tak i ve městě jim to dělá problémy .
A tady třešnička na dortu - zvuk formule E. To bolí .